מסלול בטרי-פארק, טרייבקה, וול-סטריט בניו יורק
כל איזור דאונטאון הדרומי ביותר היה תמיד איזור עסקי, נפגע קשות כשהופלו במרכזו התאומים, ומאז רק התפתח והפך לאיזור הומה, בו הרבה מסעדות, ברים, גלריות, אטרקציות, בוטיקים איכותיים, ומבוקש למגורים. אחד הייחודים שלו הוא באטרי פארק על המיים, ושם גם פארק גדול ופורח ממנו נשקפים נופים מרשימים על הנהר, גשר ברוקלין, פסל החירות, והאופק המרגיע.
את המסלול באיזור אני מתחילה במוזיאון 911 – לדעתי חובה ביקור. אופטימי, לצד הצגת האסון מסתכל על עתיד טוב יותר, לא מתעסק עם העבר, והכל מוצג על פני שטח עצום שנותן מרחב הסתובבות, גם בשעות העמוסות. במידה ואתם מעוניינים בכניסה מהירה ושקט בפנים – הגיעו בשעות הבוקר שצמודות לפתיחה.
לצד מוזיאון 911 נקודת התצפית One World Observatory – עדכנית ומרשימה. מומלצת לכל מי שעדיין לא ביקר בה. גם למקומיים 🙂
המעוניינים בסיור בעברית בסביבה – אפשר להזמין סיור בעברית בצ'יינהטאון לחצו כאן לפרטים, או סיורים באנגלית:
–> לסיור איזור התאומים לשעבר כולל הבריכות והגן לחצו לכאן
–> למתעניינים בוול סטריט – יש אפשרות להרשם לסיור באיזור וול סטריט באנגלית עם עובד לשעבר בתחום, שיספר סיפורי רקע על השוק, סיפורים היסטוריים פיקנטים, יראה מקומות ידועים בדרך, ויספר על חיי הסוחרים על וול סטריט.
לסיום היום מומלצת הפלגה לפסל החירות בשעת השקיעה כדי לנוח על האניה ולהנות משעת השקיעה הפסטורלית. תמיד אפשר להפליג גם בבוקר אם אתם מעדיפים זאת. ישנה נקודת יציאה לשייט מהאיזור הדרומי, הקרוב ביותר לגשר ברוקלין ולפסל החירות לחצו כאן לכרטיסים לשייט
* אם אתם עושים את מסלול בטרי-פארק, טרייבקה, וול-סטריט עם ילדים – המשיכו ל- Seaglass Carousel בבטרי פארק ואולי אפילו תישארו לבלות בפארק שעל המים.
משם לוקחים מונית או רכבת לשני הקניונים הגדולים (יש מעבר תת קרקעי ביניהם): Brookfield היותר אפסקייל ו- Westfield הגדול – בשני הקניונים מבחר חנויות עצום, אפשרויות למסעדות רבות (לפרטים לחצו כאן), איזור דוכני אוכל טובים בווסטפילד, בברוקפילד מסעדות על המרינה שעל המיים, במקרים רבים תתקלו בפעילויות באמצע הקניונים, מרינה מחוץ לברוקפילד והחלקה על הקרח בחורף. ועוד פרט חשוב – תחנת סאבוויי גדולה מתחתם. לפני שאתם עוזבים את האיזור, ממליצה לעשות סיבוב במרינה על המים. יש יציאה מברוקפילד ואתם יכולים להמשיך על הטיילת הקטנה.
המלצות למסעדות טובות בסביבה – מסעדה בקומה השישים, נוף דרומי ואוכל טוב – Manahatta על ידי השף דני מאייר, עוד המלצה – מסעדת סטייקים אפסקייל כשרה בשם Reserve Cut, מגישה גם סושי. ומסעדה טובה נוספת בסגנון צעיר יותר – Capital Grille.